ابزاری برای تست و بنچ مارک اپن استک – Openstack

از آنجایی که Openstack دارای اکوسیستمی پیچیده و دارای اجزا و سرویس های متعددی است، قطعا تست آن نیز ساده نخواهد بود. Rally ابزاری برای تست Openstack است و می تواند کمک کند تا  نحوه کارکرد Openstack  در مقیاسهای بزرگ مورد سنجش قرار گیرد.

Rally این امکان را فراهم می کند که  Openstack در حالت نصب شده روی چند نود مورد آزمون قرار گیرد. این امر با خودکارسازی و متحد کردن:

  • استقرارOpenstack بر روی چند گره کاری
  • بازبینی ابر استقرار یافته
  • بنچ مارک
  • پروفایل کردن

توسط Rally، امکانپذیر شده است.

 

یکی از مزیتهای این ابزار کارکردن به صورت قابل الحاق است که این امکان را به ما می دهد تا برای نمونه امتحان کنیم که آیا Openstack تحت فشار کاری نصب 500 یا 1000 سرور کارایی مناسبی دارد یا خیر. از این رو این ابزار پایه ای برای بهبود مداوم بازده و پایدازی سیتسمی که بر پایه Openstack توسعه پیدا کرده می تواند تلقی شود.

برای نصب خودکار در Rally چیز جدیدی توسعه پیدا نکرده و ظاهرا Rally از توانمندی ابزارهایی مانند DevStack Fuel و Anvil بهره برده است.

Rally  برای تست صحت Openstack  از ابزاری به نام tempest استفاده می کند که قبلا توسط جامعه Openstack معرفی شده بود. تمایز Rally با کار قبلی در تجمیع فرآیندهای تست و افزودن قابلیت هایی مانند بنچمارک در کنار tempest است.

ماژول بنچمارک در Rally ادعا دارد که حاوی مخزنی غنی از بنچمارک های  مختلف است. از طریق این مازول امکان اجرای این بنچمارکهای به صورت پارامتربندی شده بر روی ابر وجود خواهد داشت.

نتایج خروجی تمامی مراحل در پایگاه داده پروفایل خواهد شد. این پایگاه داده قابلیت نگهداری داده های خروجی Ceilometer را نیز دارد.

مجموع قابلیت های ذکر شده نشان می دهد که به نظر این ابزار جهت پایش (Monitoring) یک محیط ابری بر پایه Openstack دارای امکانات پایه ای مناسبی است که می تواند بنا به نیاز مصرف کننده آن توسعه نیز داده شوند.

Rally-Actions

 

Rally  را می توان به صورت متن باز از آدرس https://github.com/openstack/rally  دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید