به بهانه عرضه اولیه سهام شرکت مادیران

مادیران

امسال در بین هیاهوی خرید و فروش سهام شرکت های بزرگ بین المللی، عرضه اولیه سهام شرکت ماشین های اداری مادیران در هفته گذشته را بهانه ای قرار دادم تا با معرفی اختصاری گروه مادیران شاید بابی هم برای صحبت در مورد شرکت های خصوصی داخلی باز شود.

گروه مادیران  در سال ۱۳۴۳ تاسیس شد و یکی از شرکت‌های خصوصی و پیشرو ایرانی در زمینه تجهیزات الکترونیک و ماشین های اداری می باشد. شرکت مادیران تا حوالی سال ۸۰ با نام «مرکز ماشین های اداری» شناخته می شد و پس از آن نام و لوگوی فعلی برای آن معرفی گردید.
گروه شرکت های مادیران شامل:

  • صنایع ماشین های اداری ایران (سهامی عام)
  • مرکز ماشین های اداری ایران (سهامی خاص)
  • صنایع پلاستیک مادیران
  • شرکت مدیریت ساختمانی مادیران
  • سرمایه گذاری ساختمانی مادیران

می باشد.
می توان گفت شناخته شده ترین نام تجاری ایرانی که توسط مادیران تولید شده  «ایکس ویژن» است که محصولات  متنوعی از جمله لوازم خانگی، صوتی و تصویری و مانیتور را شامل می شود.
هفته گذشته از مجموعه نام برده شده ۱۲۰ میلیون سهم شرکت  «صنایع ماشين های اداری ايران» در بازار دوم (فرابورس) با نماد “ماديرا” و قیمت اولیه هر سهم ۳۶۵۰ ریال عرضه شد تا این شرکت نیز به جمع شرکت های سهامی عام بپیوندد.

  1. سلام
    به نظر شما خرید سهام چنین شرکتهایی معقول هستش؟

    • حمید رضا قوامی

      سلام …. من به درستی منظور شما از “چنین شرکت هایی” را متوجه نشدم. اما اگر شرکت هایی ایرانی مد نظر هست که بصورت عمومی به نظر نمیاد مشکلی باشد و شاید حتی برای توسعه صنایع کشور هم باید به این سمت رفت. اما اگر یک شرکت خاص مد نظر هست که خوب راه های علمی و تجربی وجود داره برای ارزیابی ارزش سرمایه گذاری. فکر می کنم اگر تصمیم جدی برای سرمایه گذاری دارید از صندوق های سرمایه گذاری و یا کارگزارتون توی بورس هم می تونید مشورت های خوبی را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید